ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Város

II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok a Társulásról és az általa fenntartott intézményről

Általános Közzétételi lista

2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról



1. A közfeladatot ellátó szerv feladatát, hatáskörét és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, valamint a szervezeti és működési szabályzat vagy ügyrend, – ha azzal rendelkezik – az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat hatályos és teljes szövege

  • 1997. évi XXXI. tv., a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról,
  • 1993. III. évi törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról,
  • 15/1998. (IV.30.) NM rendelet, a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről,
  • 149/1997. (IX.10.) Kormányrendelet a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról,
  • 1/2000. (I.7) SZCSM rendelet a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről,
  • 235/1997. (XII.17.) Kormányrendelet a gyámhatóságok, a területi gyermekvédelmi szakszolgálatok, a gyermekjóléti szolgálatok és a személyes gondoskodást nyújtó szervek és személyek által kezelt adatokról,
  • 257/2000. (XII.26.) kormányrendelet a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. Törvénynek szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról,
  • 369/2013. (X.24) Korm. rendelet a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági nyilvántartásáról és ellenőrzéséről
  • 2011. évi CXII. Törvény az információs önrendelkezési jogról és az információs szabadságról,
  • Magyarország helyi Önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. évi törvény;
  • Önkormányzat képviselő testületének vonatkozó helyi rendelete.
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról.
  • Az Európai Parlamenti és Tanács 2016/679 rendelete (GDPR).
     

Mellékletek:

2. Az országos illetékességű szervek, valamint a fővárosi és vármegyei kormányhivatal esetében a közfeladatot ellátó szerv feladatáról, tevékenységéről szóló tájékoztató magyar és angol nyelve - Nincs releváns adat.

 

3. A helyi önkormányzat önként vállalt feladatai - Nincs releváns adat.

 

4. Államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben ügyfajtánként és eljárástípusonként a hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése, hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv megnevezése, illetékességi területe, az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok, eljárási illetékek (igazgatási szolgáltatási díjak) meghatározása, alapvető eljárási szabályok, az eljárást megindító irat benyújtásának módja (helye, ideje), ügyfélfogadás ideje, az ügyintézés határideje (elintézési, fellebbezési határidő), az ügyek intézését segítő útmutatók, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás és az ügyintézéshez használt letölthető formanyomtatványok, az igénybe vehető elektronikus programok elérése, időpontfoglalás, az ügytípusokhoz kapcsolódó jogszabályok jegyzéke, tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről

Sem a Társulás sem az általa fenntartott intézmény nem lát el államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági feladatot, a Siklósi Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatási Központnak csak hatósági intézkedésekhez kapcsolódó feladatai vannak, illetve meghatározott esetekben hatósági intézkedést kezdeményezhet, erre tekintettel nincs releváns adat.

 

5. A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások megnevezése, tartalma, a közszolgáltatások igénybevételének rendje, a közszolgáltatásért fizetendő díj mértéke, az abból adott kedvezmények

A Siklósi Mikrotérségi Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás kizárólag a Siklósi Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatási Központ intézményén keresztül nyújt szolgáltatást az alábbi tartalommal.

Család-és Gyermekjóléti Szolgálat (térítésmentesen igénybe vehető)

Igénybevétel rendje: önkéntes, hatóság által kötelezett

  • Tartalma: Az intézmény a családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatás feladatait tájékoztatás nyújtásával, szociális segítőmunkával, valamint más személy, illetve szervezet által nyújtott szolgáltatások, ellátások közvetítésével látja el. A szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások keretében az intézmény biztosítja az ellátottak egészségi és mentális állapotának és szociális szükségleteinek megfelelő, a szakma szabályainak betartásával történő segítését, arra törekedve, hogy az ellátás elsődlegesen a megelőzést az önálló életvitel lehető legteljesebb fenntartását, javítását és a már kialakult krízishelyzetek hatékony kezelését szolgálja. Az intézmény olyan általános és speciális személyes segítő szolgáltatást végez a szociális munka eszközeinek és módszereinek felhasználásával, amelynek célja elősegíteni az egyének, és a családok életvezetési nehézségeinek elhárítását és feloldását. Továbbá célja a helyi szociális szükségletek feltárásának és megoldásának elősegítése - az egyének, valamint a különböző közösségi csoportok létrejöttének, működésének és fejlődésének támogatása-, amelyek a településen élőket segítik a személyes jólétük biztosításában, valamint a szociális környezetükhöz való jobb alkalmazkodásukban. A Család- és Gyermekjóléti Szolgálat a család, valamint a gyermekek védelmét, egészséges testi, lelki fejlődésének elősegítését tartja legfontosabb feladatának, de nem hagyja figyelmen kívül az olyan társadalmi problémákat (iskolázatlanság, munkanélküliség, szenvedélybetegségek, mentális betegségek), amelyek a családon keresztül hatnak a gyermekre.

Családsegítés keretében biztosítani kell

  • A szociális, életvezetési, mentálhigiénés tanácsadást,
  • Az anyagi nehézségekkel küzdők számára a pénzbeli, természetbeni ellátásokhoz, továbbá a szociális szolgáltatásokhoz való hozzájutás megszervezését,
  • A családgondozást, így a családban jelentkező működési zavarok, illetve konfliktusok megoldásának elősegítését,
  • Közösségfejlesztő programok szervezését, valamint egyéni és csoportos készségfejlesztést,
  • A tartós munkanélküliek, a fiatal munkanélküliek, az adósságterhekkel és lakhatási problémákkal küzdők, a fogyatékossággal élők, a krónikus betegek, a szenvedélybetegek, a pszichiátriai betegek, a kábítószer-problémával küzdők, illetve egyéb szociálisan rászorult személyek és családtagjaik részére tanácsadás nyújtását,
  • Kríziskezelést, valamint a nehéz élethelyzetben élő családokat segítő szolgáltatásokat,
  • A szociális-, és nyugdíjpolitikáért felelős miniszter által kijelölt településen működő családsegítést ellátó szolgáltatónak menedékjogról szóló törvényben meghatározott integrációs szerződésbe foglalt társadalmi beilleszkedés elősegítését,
  • A járásszékhely településen működő családsegítést ellátó szolgáltatónak a család szociális helyzetének átfogó vizsgálata alapján igénybe venni javasolt szociális szolgáltatásokat meghatározó, a szolgáltatást nyújtó szolgáltatóra- a jogosultsági feltételek fennállása esetén- kötelező szociális diagnózis készítését azzal, hogy a feladat ellátásába bevonhatja a nem járásszékhely településen működő családsegítést ellátó szolgáltatót.

A gyermek testi, lelki egészségének családban történő nevelésének elősegítése érdekében:

  • A gyermeki jogokról és a gyermek fejlődését biztosító támogatásról való tájékoztatás, a támogatáshoz való hozzájutás segítése,
  • A családtervezési, a pszichológiai, a nevelési, az egészségügyi, a mentálhigiénés és a káros szenvedélyek megelőzését célzó tanácsadás vagy az ezekhez való hozzájutás megszervezése,
  • A válsághelyzetben élő várandós anya támogatása, segítése, tanácsokkal való ellátása, valamint szociális szolgáltatásokhoz és gyermekjóléti alapellátáshoz, különösen a családok átmeneti otthonában igénybe vehető ellátáshoz történő hozzájutásának szervezése,
  • A szabadidős programok szervezése
  • Hivatalos ügyek intézésének segítése.

A gyermekjóléti szolgáltatás feladata a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése érdekében

  • A veszélyeztetettséget észlelő és jelző rendszer működtetetése a nem állami szervek, valamint magánszemélyek részvételének elősegítése a megelőző rendszerben,
  • A veszélyeztetettséget előidéző okok feltárása és ezek megoldására javaslat készítése,
  • E célból meghatározott személyekkel és intézményekkel való együttműködés megszervezése, tevékenységük összehangolása,
  • Tájékoztatás az egészségügyi intézményeknél működő inkubátorokból, illetve abba a gyermek örökbefogadáshoz való hozzájárulás szándékával történő elhelyezésének lehetőségéről.

A gyermekjóléti szolgáltatás feladata a kialakult veszélyeztetettség megszüntetése érdekében:

  • A gyermekkel és családjával végzett szociális munkával (családgondozás) elősegíteni a gyermek problémáinak rendezését, a családban jelentkező működési zavarok ellensúlyozását,
  • A családi konfliktusok megoldásának elősegítése, különösen a válás, a gyermekelhelyezést és a kapcsolattartás esetében,
  • Kezdeményezni egyéb gyermekjóléti alapellátások igénybevételét,
  • Kezdeményezni szociális alapszolgáltatások igénybevételét,
  • Kezdeményezni egészségügyi ellátások igénybevételét,
  • Kezdeményezni pedagógiai szakszolgálatok igénybevételét,
  • Családsegítés a család működési zavarainak oldása, elhárítása érdekében,
  • Családi konfliktusok megoldásának elősegítése különösen a válás, a gyermekelhelyezés, a kapcsolattartás esetében,
  • Egészségügyi és szociális ellátás, hatósági beavatkozások kezdeményezése,
  • A gyermekkel kapcsolatos problémák megoldása érdekében a gondozásba bevont szakemberek, jelzőrendszeri tagok, család és gyermekjóléti központ esetmenedzsere meghívásával esetkonferencia szervezése,
  • Jelzés a család- és gyermekvédelmi központ felé, hogy a gyermek veszélyeztetettsége olyan fokú, hogy szükséges intézkedés megtétele a gyermek védelembe vételére.
  • A gyermekjóléti szolgálat - összehangolva a gyermekeket ellátó egészségügyi és nevelési-oktatási intézményekkel, illetve szolgálatokkal - szervezési, szolgáltatási és gondozási feladatokat végez. A család- és gyermekjóléti szolgálat ellátja a Gyvt. 39. § (2)-(4) bekezdése, 40. §-a, valamint az Szt. 64. §-a szerinti feladatokat. Tevékenysége körében a Gyvt. 39. §-ban és az Szt. 64. § (4) bekezdésében foglaltakon túl:
  • folyamatosan figyelemmel kíséri a településen élő gyermekek szociális helyzetét, veszélyeztetettségét,
  • meghallgatja a gyermek panaszát, és annak orvoslása érdekében megteszi a szükséges intézkedést,
  • az ellátási területén közreműködik a kormányrendeletben meghatározott európai uniós forrásból megvalósuló program keretében természetben biztosítható eseti vagy rendszeres juttatás célzott és ellenőrzött elosztásában,
  • szervezi a - legalább három helyettes szülőt foglalkoztató - helyettes szülői hálózatot, illetve működtetheti azt, vagy önálló helyettes szülőket foglalkoztathat,
  • segíti a nevelési-oktatási intézmény gyermekvédelmi feladatának ellátását,
  • felkérésre környezettanulmányt készít,
  • kezdeményezi a települési önkormányzatnál új ellátások bevezetését,
  • biztosítja a gyermekjogi képviselő munkavégzéséhez szükséges helyiségeket,
  • részt vesz a külön jogszabályban meghatározott Kábítószerügyi Egyeztető Fórum munkájában,
  • nyilvántartást vezet a helyettes szülői férőhelyekről.

Család-és Gyermekjóléti Központ (térítésmentesen igénybe vehető)

Igénybevétel rendje: önkéntes; hatóság által kötelezett

Speciális szolgáltatások

  • A gyermekjóléti központ a gyermekjóléti szolgálatnak Gyvt a 39. §, a 40. § (2) bekezdése és az Szt. 64. § (4) bekezdése szerinti általános szolgáltatási feladatain túl a gyermek családban nevelkedésének elősegítése, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése érdekében a gyermek igényeinek és szükségleteinek megfelelő önálló egyéni és csoportos speciális szolgáltatásokat, programokat nyújt, amelynek keretében biztosít:
  • Utcai és - ha a helyi viszonyok azt indokolják - lakótelepi szociális munkát,
  • Kapcsolattartási ügyeletet, ennek keretében közvetítői eljárást, ide nem értve a 62/E. § és a 132. § (6) bekezdése szerinti közvetítői eljárást,
  • Ha a helyi viszonyok azt indokolják - kórházi szociális munkát,
  • Gyermekvédelmi jelzőrendszeri készenléti szolgálatot,
  • Jogi tájékoztatásnyújtást és pszichológiai tanácsadást,
  • Családkonzultációt, családterápiát, családi döntéshozó konferenciát;
  • Óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységet.

Hatósági intézkedésekhez kapcsolódó feladatok

  • A gyermekvédelmi gondoskodás keretébe tartozó hatósági intézkedés alatt álló gyermek esetében a család- és gyermekjóléti központ szolgáltatásait a gyámhivatal, illetve a bíróság határozata alapján kell biztosítani. A központ a gyermekvédelmi gondoskodás keretébe tartozó hatósági intézkedésekhez kapcsolódó, a gyermekek védelmére irányuló tevékenységet lát el. Ennek keretében:
  • Kezdeményezi a gyermek védelembe vételét vagy súlyosabb fokú veszélyeztetettség esetén a gyermek ideiglenes hatályú elhelyezését, nevelésbe vételét,
  • Javaslatot készít a veszélyeztetettség mértékének megfelelően a gyermek védelembe vételére, illetve a családi pótlék természetbeni formában történő nyújtására, a gyermek tankötelezettsége teljesítésének előmozdítására, a gyermek családjából történő kiemelésére, a leendő gondozási helyére vagy annak megváltoztatására, valamint a gyermek megelőző pártfogásának mellőzésére, elrendelésére, fenntartására és megszüntetésére.
  • Együttműködik a pártfogó felügyelői szolgálattal és a megelőző pártfogó felügyelővel a bűnismétlés megelőzése érdekében, ha a gyámhatóság elrendelte a gyermek megelőző pártfogását.
  • A családjából kiemelt gyermek visszahelyezése érdekében családgondozást végez - az otthont nyújtó ellátást, illetve a területi gyermekvédelmi szakszolgáltatást végző intézménnyel együttműködve - a család gyermeknevelési körülményeinek megteremtéséhez, javításához, a szülő és a gyermek közötti kapcsolat helyreállításához,
  • Utógondozást végez - az otthont nyújtó ellátást, illetve a területi gyermekvédelmi szakszolgáltatást végző intézménnyel együttműködve - a gyermek családjába történő visszailleszkedéséhez.
  • Védelembe vett gyermek esetében elkészíti a gondozási-nevelési tervet, családgondozást végez, illetve a gyámhatóság megkeresésére a családi pótlék természetbeni formában történő nyújtásához kapcsolódó pénzfelhasználási tervet (a továbbiakban: pénzfelhasználási terv) készít.
  • Szakmai támogatást nyújt az ellátási területén működő gyermekjóléti szolgálatok számára.
  • A család-és gyermekjóléti központ a család szociális helyzetét átfogó vizsgálatot végez, szociális diagnózist készít, amely alapján javaslatot tesz - a jogosultsági feltételek fennállása esetén - a különböző szociális szolgáltatások igénybevételére. A szociális diagnózist készítő esetmenedzser feladata a szociális diagnózis elkészítése során az igénylő, valamint családja helyzetének megismerése, szükségletei meglétének vagy hiányának, valamint jogosultságának megállapítása, a megfelelő szolgáltatások és szolgáltatási elemek megállapítása, az igénylő tájékoztatása a számára szükséges szolgáltatások elérhetőségéről vagy hiányáról, szükség esetén segítségnyújtás a szolgáltatóval történő kapcsolatfelvételben. A szociális diagnózist készítő esetmenedzser feladata a járás területén elérhető szociális szolgáltatások, gyermekjóléti alapellátások, egészségügyi, munkaerőpiaci, karitatív és egyéb szolgáltatások feltérképezése és a rájuk vonatkozó információk évenkénti aktualizálása. A szociális diagnózis elkészítése irányított személyes interjún alapul, amely során a szociális diagnózist készítő esetmenedzser az ellátást igénylőt bevonja a diagnózis készítésébe. A szociális diagnózis elkészítésébe az ellátást igénylő hozzájárulásával más szakember is bevonható. A személyes interjú felvétele során az esetmenedzser döntése alapján több személyes találkozásra is sor kerülhet. A szociális diagnózist az első interjútól számított 15 munkanapon belül kell elkészíteni. Az ellátást igénylő krízishelyzete esetén a szolgáltatás a szociális diagnózis elkészítése előtt is igénybe vehető.

Idősek Klubja

Igénybevétel rendje: önkéntes

Intézményi térítési díjak:

  • 1. Idősek nappali ellátása: nappali ellátás 0.-Ft/nap, demens személyek ellátása 500.-Ft/nap
  • 2. Szociális étkeztetés Siklós esetében 900.-Ft/nap
  • 3. Házi segítségnyújtás 550.- Ft/óra
  • 4. Családsegítés - térítési díj nélküli ellátás
  • 5. Szociális étkezés:

0-50.000.-Ft/hó jövedelmahatárnál: 450.-Ft/nap

50.001-100.000.-Ft/hó jövedelmahatárnál: 500.-Ft/nap

100.001-250.000.-Ft/hó jövedelmahatárnál: 750.-Ft/nap

250.001.-Ft/hó jövedelmahatárnál: 900.-Ft/nap

  • 6. Házi segítségnyújtás:

0-47.000.-Ft/hó jövedelmahatárnál: 0.-Ft/nap

47.001-100.000.-Ft/hó jövedelmahatárnál: 150.-Ft/nap

100.001-200.000.-Ft/hó jövedelmahatárnál: 450.-Ft/nap

200.001.-Ft/hó jövedelmahatárnál: 550.-Ft/nap

 

Az a személy, aki a törvényben előírt vizsgálatok alapján nem jogosult az ellátásra, de mégis igénybe szeretné azt venni, a teljes önköltség megfizetése mellett – 1.636 Ft/óra - a fenntartó engedélyével igénybe veheti.

 

6. A közfeladatot ellátó szerv által fenntartott adatbázisok, illetve nyilvántartások leíró adatai (név, formátum, az adatkezelés célja, jogalapja, időtartama, az érintettek köre, az adatok forrása, kérdőíves adatfelvétel esetén a kitöltendő kérdőív); a közfeladatot ellátó szerv által – alaptevékenysége keretében – gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái, a hozzáférés módja, a másolatkészítés költségei

  • KENYSZI (Központi Ellátási Nyilvántartási és Információs Rendszer)

- Formátum: országosan meghatározott rendszerek által használt formátum

- Célja: a szociális ellátásokkal kapcsolatos adatok központi nyilvántartása és kezelése, valamint az elektronikus ügyintézés támogatása. Emellett célja az informatikai biztonság és a felhasználók adatainak védelme is. A rendszer célja továbbá a szociális ellátásokhoz kapcsolódó napi jelentési feladatok folyamatosságának biztosítása is.

- Jogalapja: 1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény

- Időtartalma: a gondozási folyamat

- Érintettek köre: gondozottak

- Adatok forrásai: az adatokat a gondozott biztosítja a gondozási folyamat alatt

- Gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái: személyes adatok, vagyoni és jövedelmi helyzetre vonatkozó adatok, életvitelre és életmódra vonatkozó tudnivalók, családi szerkezetre vonatkozó adatok

- Hozzáférés módja: a gondozott személy kérésére a hozzáférést lehetővé teszi intézményünk előre egyeztetett időpont alapján

- Másolatkészítés költségei: ingyenes

  • GyVR (Gyermekeink Védelmében elnevezésű Rendszer)

- Formátum: országosan meghatározott rendszerek által használt formátum

- Célja: A rendszer célja, hogy a gyermekvédelmi adatok egy központi adatbázisban legyenek tárolva, ami megkönnyíti az információkhoz való hozzáférést és a gyermekekkel kapcsolatos ügyek nyomon követését.

- Jogalapja: 1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény.

- Időtartalma: a gondozási folyamat

- Érintettek köre: gondozottak

- Adatok forrásai: az adatokat a gondozott biztosítja a gondozási folyamat alatt

- Gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái: személyes adatok, vagyoni és jövedelmi helyzetre vonatkozó adatok, életvitelre és életmódra vonatkozó tudnivalók, családi szerkezetre vonatkozó adatok

- Hozzáférés módja: a gondozott személy kérésére a hozzáférést lehetővé teszi intézményünk előre egyeztetett időpont alapján

- Másolatkészítés költségei: ingyenes

  • KIRA

- Formátum: országosan meghatározott rendszerek által használt formátum

- Célja: A rendszer célja, hogy a munkavállalói adatok egy központi adatbázisban legyenek tárolva, ami megkönnyíti az információkhoz való hozzáférést és a munkavállalókkal kapcsolatos ügyek nyomon követését.

- Jogalapja: A KIRA bevezetésének jogi kereteit az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendeletet (Ávr.) módosító, a központosított illetmény-számfejtés kiterjesztésével összefüggő módosítását tartalmazó 243/2015. (IX. 8.) Korm. rendelet teremtette meg.

- Időtartalma: a fennálló munkaviszony teljes időtartama

- Érintettek köre: az intézménynél foglalkoztatott munkavállalók

- Adatok forrásai: az adatokat a munkavállaló biztosítja a foglalkoztatási idő alatt

- Gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái: bérszámfejtéshez szükséges munkaügyi adatok

- Hozzáférés módja: a munkavállaló kérésére a hozzáférést lehetővé teszi intézményünk előre egyeztetett időpont alapján

- Másolatkészítés költségei: ingyenes

  • Szociális diagnózis

- Formátum: országosan meghatározott rendszerek által használt formátum

- Célja: A szociális diagnózis célja az egyén vagy család szociális helyzetének feltárása, a problémák és szükségletek azonosítása, majd ezek alapján a megfelelő szociális szolgáltatásokhoz való hozzáférés megkönnyítése. A folyamat során a klienssel közösen, egyetértésben és hozzájárulásával mérik fel a komplex szükségleteket.

- Jogalapja: 1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény.

- Időtartalma: a gondozási folyamat

- Érintettek köre: gondozottak

- Adatok forrásai: az adatokat a gondozott biztosítja a gondozási folyamat alatt

- Gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái: személyes adatok, vagyoni és jövedelmi helyzetre vonatkozó adatok, életvitelre és életmódra vonatkozó tudnivalók, családi szerkezetre vonatkozó adatok

- Hozzáférés módja: a gondozott személy kérésére a hozzáférést lehetővé teszi intézményünk előre egyeztetett időpont alapján

- Másolatkészítés költségei: ingyenes

- Melléklet: Szociális diagnózis kérdőíve

 

7. A közfeladatot ellátó szerv nyilvános kiadványainak címe, témája, a hozzáférés módja, a kiadvány ingyenessége, illetve a költségtérítés mértéke - Nincs releváns adat.

 

8. A testületi szerv döntései előkészítésének rendje, az állampolgári közreműködés (véleményezés) módja, eljárási szabályai, a testületi szerv üléseinek helye, ideje, továbbá nyilvánossága, döntései, ülésének jegyzőkönyvei, illetve összefoglalói; a testületi szerv szavazásának adatai, ha ezt jogszabály nem korlátozza

A Siklósi Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatási Központra vonatkozóan nincs releváns adat.

A Siklósi Mikrotérségi Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás esetében a döntéshozó szerv a Társulási tanács. A tanács döntései előkészítésének rendjét és módját a mindenkor hatályos Társulási megállapodás tartalmazza az alábbiak szerint:

 A Társulás döntéshozó szerve a társulási tanács. Tagjai a társuló önkormányzatok mindenkori polgármesterei. A társulási tanács ülésén a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, illetve képviselő-testületi megbízás esetén települési képviselő képviselheti az önkormányzatot. A társulási tanács dönt a Társulási Megállapodásban meghatározott hatáskörökben.

 A társulási tanács tagjainak lakosságszám-arányos szavazata van az alábbiak szerint:

Siklós városban minden megkezdett 100 fő lakos 1 szavazatot jelent.

Matty községben minden megkezdett 50 fő lakos 1 szavazatot jelent.

A szavazati arányok minden év március 1-i hatállyal felülvizsgálatra kerülnek. Szavazni személyesen lehet. A társulási tanács titkos szavazással elnököt választ soraiból. Az elnök képviseli a Társulást.

A társulási tanács ülését az elnök hívja össze és vezeti. Az ülést össze kell hívni:

  • szükség szerint, de évente legalább három alkalommal,
  • a társulási tanács által meghatározott időpontban,
  • a társulás bármely tagjának - napirendet tartalmazó indítványára.

A döntéshozatal módja, a minősített döntéshozatal esetei:

A társulási tanács döntéseit ülésein, határozattal hozza. A társulási tanács határozatképességét minden döntés előtt meg kell állapítani. A társulási tanács határozatképes, ha ülésén valamennyi képviselő jelen van. A javaslat elfogadott, ha a szavazatok száma meghaladja a jelen lévő képviselők szavazatainak több mint felét (egyszerű többség).

A javaslat minősített többséggel szükséges elfogadása szükséges a megállapodásban meghatározott döntésekhez. A javaslat minősített többséggel akkor elfogadott, ha a szavazatok száma meghaladja a társulásban részt vevő tagok szavazatainak a felét és az általuk képviselt települések lakosságszámának felét.

A társulási tanács minősített többséggel határoz az egyes társuló önkormányzatok szerinti kizárásáról. A társulási tanács minden egyéb esetben egyszerű többséggel határoz.

A társulási tanács üléséről jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvre az önkormányzatok képviselő-testületi ülésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal, hogy a jegyzőkönyvet az elnök és a jegyzőkönyvvezető, a társulási tanács elnökön kívüli tagja írja alá.

A társulási tanács részletes működési szabályait a Társulási Megállapodás keretei között a Tanács maga állapítja meg.

A társulási tanács munkaszervezeti feladatait (döntések előkészítése, végrehajtás szervezése) a Siklósi Polgármesteri Hivatal látja el.

A Társulás 2024. évi üléseinek anyagai (meghívó, előterjesztések és jegyzőkönyvek):

A Társulás 2025. évi üléseinek anyagai (meghívó, előterjesztések és jegyzőkönyvek):

 

9. A törvény alapján közzéteendő jogszabálytervezetek és kapcsolódó dokumentumok; a helyi önkormányzat képviselő-testületének nyilvános ülésére benyújtott előterjesztések a benyújtás időpontjától - Nincs releváns adat.

 

10. A közfeladatot ellátó szerv által közzétett hirdetmények, közlemények

Az intézmény helyettes szülők felvételére adott ki hirdetményt.

 

11. A közfeladatot ellátó szerv által kiírt pályázatok szakmai leírása, azok eredményei és indokolásuk - Nincs releváns adat.



12. A közfeladatot ellátó szervnél végzett alaptevékenységgel kapcsolatos vizsgálatok, ellenőrzések nyilvános megállapításai

Melléklet: az ellenőrzésről készített határozat (2 db)

 

13. A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje, az illetékes szervezeti egység neve, elérhetősége, az információs jogokkal foglalkozó személy neve

Igénybejelentés után az intézményvezető, vagy a szakmai egység vezetők időpont egyeztetés után lehetőséget biztosítanak a közérdekű adatok megismerésére.

Illetékes szervezeti egység neve: Siklósi Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatási Központ

Elérhetősége: 06-72/579-135

Információs jogokkal foglalkozó személy neve: Szabadi Anita Vivien

 

14. A közfeladatot ellátó szerv tevékenységére vonatkozó, jogszabályon alapuló statisztikai adatgyűjtés eredményei, időbeli változásuk

Mellékletek: Idősek Klubja 2024. évi statisztika, Siklósi Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatási Központ 2024. évi statisztika I.Siklósi Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatási Központ 2024. évi statisztika II. 

 

15. A közérdekű adatokkal kapcsolatos kötelező statisztikai adatszolgáltatás adott szervre vonatkozó adatai

2024. évben sem a Társulásra sem az intézményre vonatkozóan nem érkezett közérdekű adatkérés.


16. Azon közérdekű adatok hasznosítására irányuló szerződések listája, amelyekben a közfeladatot ellátó szerv az egyik szerződő fél - Nincs releváns adat.

 

17. A közfeladatot ellátó szerv kezelésében lévő közérdekű adatok felhasználására, hasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek - Nincs releváns adat.

 

18. A közfeladatot ellátó szervre vonatkozó különös és egyedi közzétételi lista - Nincs releváns adat.

 

19. A közfeladatot ellátó szerv kezelésében levő, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint újrahasznosítás céljára elérhető kulturális közadatok listája a rendelkezésre álló formátumok megjelölésével, valamint a közfeladatot ellátó szerv kezelésében levő, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint újrahasznosítható közadat típusokról való tájékoztatás, a rendelkezésre álló formátumok megjelölésével - Nincs releváns adat.

 

20. A 19. sor szerinti közadatok és kulturális közadatok újrahasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek elektronikusan szerkeszthető változata - Nincs releváns adat.

 

21. A 19. sor szerinti közadatok és kulturális közadatok újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátásáért fizetendő díjak általános jegyzéke, a díjszámítás alapját képező tényezőkkel együttesen - Nincs releváns adat.

 

22. A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerinti jogorvoslati tájékoztatás - Nincs releváns adat.

 

23. A közfeladatot ellátó szerv által megkötött, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint kötött kizárólagos jogot biztosító megállapodások szerződő feleinek megjelölése, a kizárólagosság időtartamának, tárgyának, valamint a megállapodás egyéb lényeges elemeinek megjelölése - Nincs releváns adat.

 

24. A közfeladatot ellátó szerv által kötött, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint a kulturális közadatok digitalizálására kizárólagos jogot biztosító megállapodások szövege - Nincs releváns adat.

 

25. A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerinti azon jogszabály, közjogi szervezetszabályozó eszköz, közszolgáltatási szerződés vagy más kötelező erővel bíró dokumentum (vagy az annak elérhetőségére mutató hivatkozás), amely az újrahasznosítás céljából rendelkezésre bocsátható közadat gyűjtésével, előállításával, feldolgozásával és terjesztésével összefüggő költségek jelentős részének saját bevételből való fedezését írja elő a közfeladatot ellátó szerv részére - Nincs releváns adat.